Projektowanie logo

Projektowanie logo we Wrocławiu – Bądź dumny ze swojego logo

 

Firmowy logotyp to podstawa każdej kreacji reklamowej. To początek, od którego tworzy się kolejne materiały. To identyfikacja, która zostaje z tobą i twoją marką już na zawsze. Nie musimy wspominać, jak bardzo jest to ważne?

 

Po pierwsze: zapamiętaj

 

W Internecie można trafić na wiele badań pokazujących, że obecna młodzież bez problemu, z pamięci, potrafi wymienić przynajmniej kilkadziesiąt logotypów różnych, znanych marek. Ich wizualny koncept jest tak mocno zakorzeniony w umysłach młodego pokolenia, że ci młodzi, potencjalni klienci nie pamiętają wyłącznie samego przedstawienia graficznego, elementu dominującego, ale też np. jego kolorystykę.

 

Logo firmy to jeden z pierwszych punktów, z którym spotyka się klient danej firmy. Logotyp umieszczamy wszędzie: na stronie internetowej, ulotce, wizytówce, gadżecie reklamowym, profilu w social media. Musi on być zapamiętywalny i budzić skojarzenia z konkretnym produktem bądź usługą. Trudne zadanie? Jak najbardziej i właśnie dlatego na ten element promocji warto poświęcić nieco więcej czasu.

 

Jak wygląda projektowanie logo? Wbrew pozorom, nie jest to prosta sprawa. Rynek jest wręcz zalany przez oferty typu „logo w 24 godziny”. Nasza wrocławska agencja podchodzi do tego tematu inaczej. Jak przy tworzeniu każdej formy reklamowej tak i przy projektowaniu logotypu najważniejsza jest rozmowa z klientem, poznanie jego, samej działalności i potrzeb. Trudno jest stworzyć oryginalny projekt – praktycznie każda działalność posiada już jakiś logotyp. Nie mniej jednak niezbędne jest zachowanie określonych wytycznych i zasad. Projektowanie logo to prawdziwa sztuka a ta jest spięta precyzyjnie określonymi prawami.

 

Dzięki wyspecjalizowanym grafikom, jesteśmy w stanie stworzyć coś wyjątkowego i odejść od utartych schematów. Do tej pory firmy z Wrocławia, które obsługiwaliśmy (lub robimy to nadal) do dziś są zadowolone i używają logotypów, które zaprojektowaliśmy. To najlepsze rekomendacja dla przyszłych zleceniodawców.

 

Nie można też zapomnieć o uniwersalności logotypu. Przecież ten, pozornie, mały znak graficzny trafi do każdego. Nie da się w takiej sytuacji wyspecjalizować jednej, konkretnej grupy odbiorców. Im przedsiębiorstwo jest bardziej nastawione na rozwój, tym zaprojektowane logo musi być maksymalnie proste, wpadające w pamięć i jednocześnie uniwersalne.

 

Zdajemy sobie sprawę, jak bardzo jest to skomplikowane zadanie, ale w końcu od czego jest MOLOH, agencja reklamowa zlokalizowana we Wrocławiu? Pomożemy!

 

Po drugie: „dobre” logo

 

Nie ma uniwersalnej recepty na zaprojektowanie oryginalnego logotypu. Można jednak wspomnieć o kilku zasadach, którymi kierujemy się przy tworzeniu takiej identyfikacji wizualnej. Logotyp przede wszystkim musi być czytelny. Odbiorcy mają zaledwie ułamek sekundy na to, by zapoznać się z logotypem i skojarzyć go z odpowiednim produktem lub usługą. Często logotyp pojawia się na gadżetach reklamowych – taką formułę często wykorzystujemy przy pracy z klientami z Wrocławia. Wówczas rozmiar projektowanego logo nie jest zbyt duży a jednocześnie musi pozostać wyraźny. Największym błędem początkujących firm w branży reklamowej jest chęć zamieszczenia na logotypie najwięcej możliwych informacji. Nie tędy droga. Im prościej, tym lepiej.

 

Zaprojektowanie odpowiedniego logo jest o tyle trudne, że… nie robimy tego zbyt często. Częsta zmiana logotypu nie jest nikomu na rękę. Klient nie zdąży się oswoić ze starym a wyprodukowane banery, ulotki, wizytówki, strona internetowa tracą ważność. Za każdą zmianą logo musi iść jego zmiana wszędzie, gdzie jest użytkowane. Pracując z klientami wrocławskimi często zwracaliśmy im uwagę na odpowiedni dobór kolorów. Gdy projektujemy logo dla aquaparku warto zadbać o różne odcienie koloru niebieskiego. Podobnie np. przy wprowadzaniu identyfikacji dla firmy taksówkarskiej posiadającej rybę w nazwie. Zupełnie inaczej ma się temat logotypu dla kempingu, miejsca jednoznacznie kojarzącego się z naturą i wypoczynkiem.

 

Przyjęło się również zasadę, że w zaprojektowanym logo musi się pojawić nazwa firmy. Nie bez znaczenia jest charakter firmy – klient od razu musi wiedzieć, z jaką branżą ma do czynienia. Często najprostsze pomysły okazują się najlepsze, ale najtrudniejszym procesem w całym projektowaniu jest właśnie ten pomysł. Nie zapomnijmy również o uniwersalności logo. Wszędzie musi pasować i wyglądać tak samo dobrze, jak na oryginalnym projekcie. Już na tym etapie często wypytujemy klienta, gdzie będzie miał ochotę się reklamować i w jaki sposób. Dobrze mieć choćby wstępny plan.

 

Po trzecie: użycie zaprojektowanego logotypu

 

Nasi graficy od momentu rozmowy i poznania klienta do przygotowania wstępnego projektu pracują zazwyczaj kilka dni roboczych. Cena za zaprojektowanie logotypu jest sprawą niezwykle indywidualną. Wszystko zależy od specyfiki branży i wspomnianego charakteru przedsiębiorstwa. Pomimo, że projekt wydaje się być prostą grafiką, jest niezwykle skomplikowany. Często to właśnie nad logotypami nasi graficy spędzają najwięcej czasu.

 

Płynące korzyści z dobrze zaprojektowanego, zapamiętywalnego, uniwersalnego logo są bardzo wymierne. Oczywiście, niezbędny jest czas, podczas którego będziemy logo promować i oswajać z nim klientów. Czas jednak gra na naszą korzyść. Jeżeli jest ono estetyczne i spójnie współgra ze wszystkimi publikowanymi materiałami reklamowymi, prędzej czy później zapadnie w pamięć tych, na których nam zależy. Gdy tylko klienci poczują potrzebę zrealizowania danego zakupu lub usługi, wybiorą właśnie nas pamiętając m.in. nasze logo. W ten sposób funkcjonuje jeden z naszych klientów z Wrocławia, wspomniana korporacja taksówkarska. Ładnie zaprojektowane logo jest widoczne na samochodach, gadżetach reklamowych, plakatach, social mediach, witrynach internetowych. Charakterystyczne kolory są widoczne od razu a ich połączenie bezpośrednio mówi, z jaką firmą mamy do czynienia. To tylko jeden z naszych wielu sukcesów na polu nie tylko wrocławskich firm, ale i całego kraju.